שיטות לאיטום גגות כולל איטום יריעות ביטומניות

איטום קירות וגגות הוא מסוג הדברים שאף אחד לא חושב עליהם כמשפר אורח חיים, מכיוון שאם יש לכם איטום טוב בביתכם, אתם לא ממש מודעים לו ועסוקים בו, אך מי שלא נפל בחלקו המזל הגדול, ונגזר עליו לסבול מנזילות, הצפות ושאר מיני נזקי מים כתוצאה מאיטום לא ראוי בין כותלי ביתו, מכיר היטב את הטרדות שכרוכות בכך, ואת הפגיעה באיכות החיים.

קיימות מגוון שיטות לאיטום , שכוללות איטום יריעות ביטומניות , חומרים אקריליים, ואפילו יריעות PVC. איך תדעו איזה סוג איטום נחוץ לכם?

  • איטום יריעות ביטומניות- השיטה מתאימה כמעט לכל גג, ונחשבת לשיטה חזקה ועמידה לאורך זמן רב.
  • זפת- השיטה אינה מתאימה לכל גג, נחשבת לשיטה זולה יחסית, אך גם פחות חדשנית, וכזו שאינה עומדת במבחן הזמן. איטום בזפת מצריך משיחת סיד כל כמה זמן , שמונע את התחממות הגג.
  • חומרים אקריליים- השיטה נחשבת לאיכותית ועמידה, ומתאימה לגגות משופעים.
  • חומרים פוליאוריטנים- מתאימים לאיטום חללים קטנים מאוד, ופחות נפוצים בשימוש, מכיוון שמתאפיינים בחוזק אך נטולי גמישות.
  • יריעות PVC– למרות חוזקן ודמישותן, יעילות פחות כיוון שאינן נצמדות באופן מלא לגג, ואינן מבטיחות איטום מיטבי.
  • חומרים פולימריים- שיטת איטום יעילה מאוד, שמתאימה לגגות פח ובטון, ומוכרת גם כאיטום בחומר גומי לגג או איטום בהתזה.

איטום יריעות ביטומניות- מה חשוב לדעת?

שיטת האיטום הפכה נפוצה מאוד הודות ליתרונותיה, אך על מנת שהאיטום יתבצע באופן מקצועי שיחזיק מעמד לאורך זמן חשוב לשים לב למספר פרטים:

  • שימו לב שהיריעות עומדות בתו תקן ישראלי.
  • אם ישנם דודים וקולטים בגג, ניתן לפרוס את היריעות מתחתם, מה שיעלה את עלות העבודה. האפשרות השניה, היא לאטום את הרגליים של דודי השמש.
  • בשום אופן לא מומלץ לערבב חומרים ומוצרי איטום ממשפחות שונות, כמו חומרים אקריליים. לכן השיטה לא מתאימה לגגות בציפוי אקרילי.
  • מאחר והיריעות מכילות זפת, הן מתאימות במיוחד לגגות מצופי זפת או גגות ישנים.
  • השיטה מתאימה מאוד גם לגגות בטון, כיוון שהיריעות נצמדות אליהם היטב.

באילו יריעות כדאי להשתמש?

קיימים 2 סוגי יריעות ביטומניות: יריעות APP, שמתאפיינות בעמידות לשמש וחום ומשמשות לטובת איטום גג חשוף, ויריעות SBS, שמתאפיינות בעמידות לקור קיצוני, ולכן מתאימות יותר לאיטום חללים תת קרקעיים, רצפות או גגות באזורים קרים כמו צפון הארץ.

מבחינת גודל היריעה, ניתן לבחור בין יריעות בעובי 4 או 5 מ"מ. בחירת היריעה תלויה בגג, ובמקרים רבים אף כדאי לבחור באיטום יריעות ביטומניות כפול. על פי התקן הקבוע בחוק, איטום כפול נדרש באיטום גגות מרוצפים, במפעלים ובמבני תעשייה.

כיצד מומלץ להכין את הגג לעבודת האיטום?

כשמדובר בגג חדש מומלץ שאיש המקצוע יבצע שיפועים בעזרת בטון קל, שיסייעו לנתב את המים אל המרזבים, ואילו בגג עם איטום ישן, כדאי לקלף את חומרי האיטום הבולטים או הרופפים יחד עם הטיח, שסופג מים. כמו כן מומלץ להסיר כל גוף בולט על מנת להניח מתחתיו את היריעות לאיטום מירבי. במידה והגג ישן והרוס לגמרי, כדאי לקלפו עד לקבלת שכבה חלקה, ורק אז להתחיל בעבודת האיטום.

רגע לפני שמתחילים חשוב לשטוף את שטח הגג כולו באופן יסודי, לייבשו לכל הפחות 24 שעות ולאטום שקעים קיימים. רק בתום תהליך זה ניתן להתחיל לפרוס את היריעות.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם