טיפים לאיטום גגות

מתי מומלץ לאטום את הגג?

בכל הקשור לתחום איטום גגות מומלץ להיות ערניים, המצב הכי אידאלי לטיפול בבעיות איטום הוא לפני שהגג נרטב מהגשמים הראשונים, מכיוון שבמידה ויש סדקים בגג המים מתחילים לחלחל כבר מהגשם הראשון ויכולים לגרום לעובש ולרטיבות, כמובן שרוב הפעמים הדבר לא קורה ואנחנו נוהגים לגלות את הסדקים זמן רב לאחר שהרטיבות כבר החלה בדירה.

אז כל כמה זמן לבדוק?

הזמן הכי מומלץ לבדוק האם יש חדירה של מים היא דווקא בתחילת הקיץ. הסיבה לכך היא שבמידה שמבצעים פעולות איטום בזמן הגשמים קשה ואף איטי יותר לבצע את את פעולת האיטום בגג אך משום שתקופה זו עמוסה בעבודות איטום ייתכן ולא תספיקו לאטום את הגג בפרק הזמן הנדרש ולפני הפגיעה במבנה, לכן כדאי מאד לבדוק פעם בשנה בתקופה החמה האם הגג שלנו מוכן לחורף הבא.

מה צריך לדעת לפני שמתחילים לאטום?

גגות שונים עשויים מחומרים שונים ולכן גם דורשים טיפול בחומרי איטום שיוכלו להתמזג עם חומרי הגג שלכם, במידה וחומרי האיטום לא מתמזגים כראוי המים ימשיכו לחלחל לבית ולגרום לנזקים.

במידה שזאת הפעם הראשונה שאתם מבצעים איטום לגג תשאלו את הקבלן על החומרים שמהם הגג שלכם עשוי ותשאלו אותו על איזה חומרים הוא ממליץ להשתמש כך שבפעם הבאה שתצטרכו לאטום את הגג תוכלו להחליט בעצמכם איזה קבלן לקחת ואם אותו קבלן בכלל עובד עם חומרים שמתאימים לגג שלכם.

איטום גגות

אז הבנו מה חשוב לבדוק אך מתי ואיך אוטמים את הגג?

ראשית עלינו לבצע ניקיון יסודי של ממש בגג ולנקות גם את שאריות האיטום הישן, פעולה זאת חשובה מכיוון שבמידה ולא יבוצע ניקיון יסודי עלולות להיווצר בועות, רווחים וחורים שיפגעו בעמידות ובאיכות של איטום הגג שלנו.

איזו חומרי איטום קיימים?

היום קיימות מגוון שיטות איטום מחומרים שונים, אבל כמו כל תחום אחר ישנם הבולטים מבניהם.

השיטה הישנה ביותר שניתן לראות אותה עד היום על גגות רבים בארץ היא כמובן הזפת, למרות שהשיטה נחשבת למיושנת הרבה אנשים עדיין מעדיפים להשתמש בחומר גלם זה בשל מחירו הנמוך, החיסרון כמובן שהיא דורשת תחזוקה אחת לשנה והתחייבות קבלני האיטום לזמן לא רב בכלל.

השיטה השנייה שהתחילה לתפוס תאוצה ולהיות מאוד פופולרית עם השנים היא איטום באמצעות יריעות ביטומניות, בשיטה הזו היריעות מולחמות אחת לשנייה כך שהן יוצרות מאין כיסוי מעל הגג.

לרוב מומלץ להשתמש בשיטה הזו, כמובן שכמו כל דבר טוב היא מעט יותר יקרה מהזפת אבל תתן לכם לישון בשקט להרבה זמן.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם