טכניקות איטום בהתזה

טרם הבחירה בטכניקת האיטום המתאימה לכם ביותר, חשוב לקחת מספר גורמים בחשבון:

מועד האיטום: על אף שניתן לחשוב כי מדובר בנקודה ברורה, לא כך הדבר. באופן הגיוני, במהלך החורף ועם הטיפות הראשונות שאנו מרגישים על ראשנו בסלון, הדרישה לעבודות איטום, ועמה העלות הכרוכה בכך – עולה. על מנת לחסוך לעצמכם בהוצאות, הקפידו להזמין את עבודת (באם נדרשת, כמובן) בתקופה בשנה בה הדרישה לעבודות מסוג זה יורדת – בתחילתו של הסתיו או הקיץ.

טכניקות האיטום

התאמת טכניקת המצויה לרצויה: מהי טכניקת איטום הטובה והמתאימה לכם ביותר? דעו כי התשובה משתנה בהתאם לתשתית האיטום הקיימת בגג שלכם. הסיבה לבדיקת התשתית הקיימת הינה מאחר וחומרי איטום שונים ידחו האחד את השני. לדוגמא, באם עבודת האיטום שנעשתה על הגג שלכם הושגה באמצעות חומרים אקריליים, לא מומלץ (בלשון המעטה) לעשות שימוש ביריעות ביטומניות חוזרת. חומרים אלו יתקשו להתחבר, וכתוצאה מכך ייווצרו בין השניים פגמים אשר יפגעו לאורך זמן באיכות האיטום.

הכנה של הגג לקראת האיטום

הכנה נכונה של משטח הגג לקראת האיטום: על פניה נקודה זו יכולה להיראות כמיותרת, אך למעשה ההפך הוא הנכון. טרם תחילתה של עבודת האיטום, וללא קשר לטכניקה הנבחרת, יש להכין את הקרקע באופן נכון לעבודת האיטום. הכנה זו כוללת הרמה של כל הנמצא על הגג כדוגמת מזגנים ודודי שמש. בנוסף לכך, חשוב להקפיד לנקות שאריות של חומר האיטום הישן, במטרה לאפשר לחומר החדש להגיע לכל הסדקים על מנת לאפשר איטום מקסימלי.

איטום בהתזה

לאחר שבחרתם באופן מושכל במועד האיטום, אתם מוזמנים להכיר את אחת משיטות הנפוצות והיעילות ביותר בשוק – איטום בהתזה, המיועדת הן לאיטום גגות, אך גם חללים פנימיים. כשמה של טכניקה זו כן היא, ומתייחסת לאופן יישום חומר האיטום. השימוש בטכניקה זו מתבצע על ידי התזה באמצעות מכונה ייעודית לכך. בשוק מצויות מכונות משני סוגים לביצוע התזה בטכניקה זו, האחת מתיזה אך ורק את חומר האיטום, ואילו השנייה מתיזה חומר זה בצירוף מלח מסוים הגורם להקשחתו של חומר האיטום והגדלת אפקטיביות העבודה. הבחירה בין שתי המכונות נעשית על פי מורכבות העבודה הנדרשת.

כמו כן, גם חומרי איטום נחלקים לשנים ונפרדים האחד מן השני על פי מרכיביהם; האחד קרוי "איטום חד רכיבי" וכשמו כן הוא מכיל חומר ביטומני עם פיזור פולימורי, ואילו השני נקרא "איטום דו רכיבי" ומכיל את אותו חומר אך בשילוב של צמנט יבש, המספק יתרונות ייחודיים משל עצמו. חשוב להדגיש כי רק איש מקצוע מוסמך יוכל לקבוע האם טכניקת איטום בהתזה היא המתאימה לכם ביותר, וזאת על פי בחינת מקום האיטום העתידי. יתרונותיה של טכניקה זו מגוונים ובאים לידי ביטוי בעיקר בפשטות היישום שלה, חוזקה וכן יכולתה בהשגת איטום איכותי. 

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם