חומר איטום מרפסת מרוצפת ושיטות עבודה מומלצות

לפני שמורחים שואלים! על חומר איטום מרפסת מרוצפת ושיטות עבודה מומלצות

אף על פי שהחורף הישראלי אינו רווי בגשמים, גם מערכת גשם אחת קלה עלולה לגרום לנזקים אם הגג או המרפסת שלכם אינם אטומים כראוי. רבים טועים לחשוב, שחומרי איטום למרפסת ולגג זהים לחומרי איטום, שבהם משתמשים לכל יתר חלקי המבנה, אך כאשר מחפשים אחר חומר איטום מרפסת מרוצפת חשוב לאתר אחר חומר איכותי בעל תכונות שמתאימות לייעודו.

מהם הדברים שחשוב לבדוק על חומר איטום מרפסת מרוצפת

בבחירת חומר איטום מרפסת מרוצפת חשוב לבחון מספר פרמטרים, שיקבעו במידה רבה את איכות האיטום ועמידותו לאורך זמן.

  • האם החומר מספק הגנה מלאה מפני רטיבות  
  • האם החומר עמיד בפני חומצות ובסיסים שונים
  • האם החומר נשאר גמיש וחזק לאורך שנים
  • חשוב לבחור בחומר שקוף, שלא יצהיב לאורך השנים, במיוחד אם לא מפרקים את הריצוף ומרצפים מחדש
  • מאחר והמרפסת חשופה לתנאי מזג האוויר, חשוב שהחומר יתאפיין גם בעמידות גבוהה בפני קרינת UV, טמפרטורות קיצוניות ונזקי מזג אוויר

אך לא די בחומר איטום איכותי. אם איש המקצוע ששכרתם לבצע את איטום המרפסת לא יקפיד לבצע את העבודה באופן מקצועי ומדויק, גם חומרי האיטום הטובים מכולם לא יועילו לכם.

3 השיטות לאיטום מרפסת מרוצפת

  1. פירוק, איטום וריצוף מחדש – השיטה המסורתית והטובה מכולן לאיטום מרפסת מרוצפת נחשבת לשיטה יסודית מאוד, מכיוון שהיא מאפשרת לגשת לשורש הבעיה. אף על פי שהיא אורכת זמן רב יותר וכרוכה בלכלוך רב, היא מבטיחה פתרון מוחלט, שיחזיק מעמד לשנים רבות. החיסרון האמתי בא לידי ביטוי בעלויות התהליך, שמתווספות לו עבור הריצוף החדש ופרק הזמן הממושך יותר, שנדרש להשלמת התהליך. יחד עם זאת, מי שבוחר בשיטה זו מבטיח לעצמו מרפסת חדשה, אם ירצה אף בעיצוב חדש ואיטום שיישאר לכל הפחות 10 שנים קדימה.
  2. איטום וריצוף – בשיטה זו מתבצעת עבודת איטום על גבי הריצוף הקיים. השיטה חוסכת עלויות וזמני עבודה, אך אינה מתאימה לכל מרפסת. כדי ליישם את השיטה בצורה בטוחה מומלץ לבדוק עם מהנדס, האם המרפסת מסוגלת לשאת משקל נוסף של הריצוף החדש, והאם המפלס של המרפסת יישאר נמוך ממפלס הכניסה גם לאחר תוספת הריצוף החדש. חשוב לדעת, שמים לא נעלמים, ומטבעם הם נוטים לחלחל או להתאדות, מה שעלול להוביל לנזקים, שאינם נראים לעין בשלב מוקדם, ולאורך זמן יגרמו לנזק למבנה או לעיוות הריצוף. השיטה חסכונית, אך לא מבטיחה לכם טיפול בשורש הבעיה, ולכן מומלצת פחות על ידי קבלני איטום.
  3. איטום מרצפות – השיטה נחשבת לשטחית ביותר, מכיוון שהיא למעשה מעניקה "טיפול קוסמטי" למרפסת, אך לא מגיעה לעומק הבעיה. על ידי ניסור בדיסק פותחים את החריצים שבין המרצפות, מנקים אותם וממלאים אותם מחדש ברובה, שאינה אטומה למים. לאחר מכן מצפים את המרצפות בחומר משחתי, שאוטם את המרצפות, ותוך מספר שעות המרפסת יכולה להיות שמישה עבורכם. השיטה אמנם זולה באופן משמעותי, אך היא לא פותרת את שורש הבעיה, ואף עלולה לגרום להחמרתה, מכיוון שהיא כולאת את הרטיבות, ובחשיפת המרפסת לשמש המים עלולים להתאדות ולגרום לעיוות בריצוף. למי שמתעקש לבחור בשיטה זו מומלץ לבחור חומר איטום שקוף, שאינו מצהיב לאורך השנים.

קבוצת לסרי- איטום ובידוד מתמחה בעבודות איטום למרפסות ואיטום גגות מרוצפים, ומשתמשת בשיטות המתקדמות ביותר לפי תווי התקן המחמירים, כדי להבטיח לכם שקט נפשי ובטיחות מרבית. בחברתנו צוותים מקצועיים שמנוסים באיטום מבנים ומאגרי מים ובעלי הכשרות מתאימות לביצוע עבודה מקצועית ויעילה.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם