איטום על בסיס חומרים צמנטים

חומרים צמנטים הם חומרים דמויי משחה השייכים לחומרי מליטה ומשמשים לחיבור ולהדבקה של חומרי בניין מוצקים. השימוש בהם נעשה על ידי התזה או מריחה. איטום בעזרת חומרים צמנטים נחשב לאחד מסוגי האיטום הנפוצים והפרקטיים ביותר בשל תכונותיו הרבות של חומר זה המקנות לו יתרונות רבים. 

אחד מיתרונותיו הבולטים, הוא בהיותו חומר חד רכבי, משמע, ניתן להסתפק בו ללא ערבוב עם מרכיבים אחרים, פרט עם מים. כמו כן, חומר צמנטי עמיד בפני כל תנאי מזג האוויר, אינו נסדק ובעל יכולת חזקה מאוד להיקשרות לבטון. נוסף על כך, החומר מאוד שימושי, קל ונוח לעבודה; הוא מאופיין באחיזה חזקה מאוד לתשתיות הבטון הנפוצות במאגרים או במתקני טיהור שפכים, ובעל עמידות גבוהה בפני פגיעות פיזיות שונות במבנה.

חומרים צמנטיים הם חומרים ממשפחת הצמנט – בטון. ישנם סוגים רבים של חומרים צמנטיים שונים אך באופן כללי הם מורכבים ממלט, חול ופולימר. איטום בחומרים צמנטיים כולל כמה יתרונות חשובים מאוד בתחום האיטום:

  • מצויינים על תשתית בטון – כפי שאמרנו, חומרי איטום מתפקדים מעולה עם חברים מאותה המשפחה, מכאן שעל תשתית בטון איטום בחומרים צמנטיים הוא הבחירה הטובה ביותר, המבטיחה עמידות לטווח ארוך ומול נזקי טבע מתמשכים.
  • חומר חזק מאוד בעל יכולת איטום גבוהה ביותר.
  • חומרים צמנטיים מתאימים גם לאיטום בסביבה רטובה – בניגוד לחומרי איטום רבים אחרים, החומרים הצמנטיים נצמדים מעולה ושומרים על עמידותם גם מול תשתית רטובה או לחה. תכונה זו הופכת אותם לחומר האיטום המושלם עבור מה שנקרא חדרים רטובים, מאגרי מים, בריכות וכדומה.
/איטום-בחומרים-צמנטיים

כיצד מתבצעת עבודת איטום בחומרים צמנטיים?

מאחר שחומר זה מאוד חזק ואינו מתגמש בקלות, ניתן לשלב אותו עם רשת אינטרגלס בין שכבות האיטום, כדי להגמיש את התוצר המוגמר של הבטון וכדי למנוע סדקים בהמשך.  

הוספת איטום גבישי: זוהי אבקה שניתן להוסיף אל תערובת הבטון, והיא מייצרת אטימות מרבית. האבקה מסייעת באטימת סדקים קטנטנים ומונעת כל אפשרות לרטיבות. השימוש בתוסף זה נפוץ מאוד במאגרי מים, בבריכות לסוגיהן, בתעלות ניקוז, במט"שים ועוד.

להבדיל מאיטום ביריעות ביטומניות אשר מתאימות לגגות הבניין בלבד חומרי הצמנט יכולים לשמש לאיטום של שטחים נוספים המוגדרים לפעמים כבעייתיים כגון בריכות, מאגרי מים וכו'.

צריך לדעת איך לבצע איטום בחומרים צמנטיים, איך לטפל בחומר על מנת להפיק את המיטב מתכונותיו ולנצל באופן מקסימלי את היתרונות שתיארנו לעיל.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

שירותים נוספים

איטום באמצעות PVC

איטום בחומרים פוליאוריטנים

איטום באמצעות יריעות ביטומניות

איטום בחומרים אקרילים

איטום שלילי בהזרקות

איטום בחומרים צמנטיים