איטום גגות מרוצפים

רכשתם בית חדש? משפצים? כדאי לכם מאוד לחשוב על איטום קירות חיצוניים. לפניכם מדריך המפרט את היתרונות שבאיטום קירות חיצוניים ואת מגוון השיטות המוצעות.

ישראלים רבים אוהבים ליהנות מהשמש הישראלית הנהדרת, ולכן בוחרים לרצף את גג ביתם ולמעשה להפוך אותו למעין מרפסת ענקית, בה הם יכולים לבלות תחת כיפת השמיים. אך יש מחיר לתענוג הזה- כאשר יש נזילה מגג מרוצף, עבודת האיטום תהיה מסובכת ומורכבת הרבה יותר מאשר עבודת איטום המתבצעת בגג רגיל.​

איטום קירות חיצוניים - יתרונות

היתרון החשוב ביותר באיטום קירות חיצוניים הוא יתרון בריאותי. איטום לא מספק של הקירות החיצוניים בביתכם יכול להביא להיווצרות של רטיבות בקירות הבית הפנימיים. רטיבות בקירות הבית אינו רק מפגע אסתטי, אלא מהווה גם מפגע בריאותי. רטיבות בקירות הבית יכולה להביא להיווצרות עובש. נוכחותו של עובש בביתכם מסוכנת, ונשימה של עובש לאורך זמן עלולה ליצור לא מעט בעיות בריאותיות.

איטום קירות חיצוניים חיוני במיוחד באזורים חמים או קרים במיוחד. באזורים אלו נדרש איטום גגות איכותי שיסייע בבידוד הטמפרטורה שבתוך הבית, ויסייע לשמור על הבית חם בחורף וקריר בקיץ.  

איטום קירות חיצוניים חשוב במיוחד בבתים ישנים. בתים ישנים, בייחוד אלו שנבנו לפני שנות ה-80, נבנו בסגנון בנייה שונה, וחשוב מכך תוך שימוש בחומרי בניין מיושנים. טכניקת הבנייה והחומרים הישנים מספקים בידוד גרוע במיוחד לבתים אלו. כתוצאה מכך, רוב הבתים הישנים במדינת ישראל סובלים מטמפרטורה נמוכה בחורף וטמפרטורה גבוהה בקיץ.

איטום קירות חיצוניים

שיטות לאיטום קירות חיצוניים

על מנת שאיטום הקירות החיצוניים יהיה יעיל ויצנן את הבית בקיץ וישמור עליו חם בחורף, יש לדאוג כי האיטום יעשה בשיטה נכונה ותוך שימוש בחומרים איכותיים ונכונים. ישנם שני סוגים של איטום: איטום חיובי, המתבצע בצד ממנו מגיעה הרטיבות, לרוב הצד החיצוני של המבנה, ואיטום שלילי המתבצע בצד הפנימי של המבנה. כמובן שאיטום חיצוני הוא האיטום המומלץ, שכן הוא מונע את חדירה המים, ומטפל בשורש הבעיה.

לפני תחילת איטום הקירות החיצוניים יש לבצע עבודת הכנה. עבודת ההכנה מתחילה בסגירת סדקים קיימים. חשוב מאוד להמתין שהחומר איתו נסגרו הסדקים יתייבש היטב. לאחר מכן מנקים את הקיר היטב מלכלוך, על מנת שחומר האיטום יוכל להידבק היטב על גבי הקיר החיצוני. במידה והקיר החיצוני צבוע, יש לקלף את הצבע, שוב, על מנת שחומר האיטום יידבק בצורה המיטבית לצד החיצוני של הקיר.  

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם