איטום באמצעות יריעות ביטומניות

למה חשוב לבחור איטום יריעות ביטומניות?

במשך שנים עולם האיטום סבב סביב שיטת הזיפות הידועה, וזו הייתה הדרך היחידה. מאז נכנסו לשימוש שיטות רבות אחרות הכוללות מריחה או התזה של חומרי איטום מסוגים שונים, אבל השיטה שבאמת חוללה מהפיכה היא איטום באמצעות יריעות ביטומניות.

מרגע שנוצרה שיטת איטום זו היא הפכה ללהיט ונחשבת כיום לשיטה היעילה והעמידה ביותר לאיטום, כזו שביישום נכון יכולה להבטיח קרוב לעד עשרים שנה של עמידות.

מהן יריעות ביטומניות ומה היתרונות של איטום באמצעותן?

יריעות ביטומניות עשויות מחומר הנקרא ביטומן שנוצר מזיקוק נפט גולמי, ובהמשך נוספים לו חומרים נוספים כך שבסוף תהליך הייצור מתקבלות יריעות חזקות מאוד, עמידות מאוד וגמישות מאוד, אטומות לחלוטין לחדירה של מים ורטיבות. איטום באמצעות יריעות ביטומניות נעשה על ידי פריסתן על המשטח והלחמתן אליו.

היריעות מתאימות מאוד לאיטום של גגות חשופים או גגות שעברו זיפות כיוון שהיריעות (בתוספת שכבת בסיס מקשרת שנמרחת תחתן) נצמדות לתשתית הבטון או לזפת בצורה הטובה ביותר. על גג שעבר איטום בחומר אקרילי ומבקשים לאטום מחדש עם יריעות ביטומניות, הן לא ייצמדו כראוי ולא יאטמו כמו שצריך. כדי לפרוס אותן בכל זאת יהיה צורך להוריד את שכבת החומר האקרילי לפני כן.

ישנם יתרונות רבים מאוד לשימוש ביריעות ביטומניות לאיטום:

  • העבודה עם יריעות ביטומניות קלה מאוד ומהירה מאוד, זה מהווה יתרון אצל בעלי המקצוע שעובדים איתם כמובן, אך גם אצל הלקוח שנהנה מעבודה נקייה ומהירה.
  • מרגע סיום העבודה – הן יעילות, לא צריך לחכות לייבוש או התקשות כמו עם חומרים אחרים.
  • עמידות לאורך זמן רב.
  • עבור גגות גדולים, מרפסות, ומשטחים מרוצפים הן הבחירה האידיאלית לאיטום.

כאמור, בכל שיטות איטום גגות, איטום ביריעות ביטומניות ייפול ויקום על עבודה טובה או גרועה של בעל המקצוע. כשהשטח מתאים, כמו שציינו – משטחים גדולים, גגות חשופים וכדומה – אין פתרון איטום יעיל יותר מהיריעות הביטומניות. אבל אם משתמשים בהן על פני שטח לא מתאימים, לא תתקבל התוצאה הרצויה.

אם למשל יתבצע שימוש ביריעות ביטומניות עבור גג שמלא בדודי שמש, שיפועים וכדומה, היריעות יהיו הרבה פחות אפקטיביות, כיוון שיהיה צורך לחתוך אותן ולהתאים לפני השטח המשתנים של הגג. כל חיתוך כזה שמצריך חיבור בין היריעות עצמן הוא פתח לאיטום לא הרמטי.

אנשי המקצוע הנכונים, המכירים את החומר ואת העבודה איתו, ידעו מתי להשתמש בו ומתי עדיף לוותר עליו ולבחור בשיטה או בחומר אחר. בצורה זו, הם כאנשי מקצוע יכולים לבחור איטום ביריעות ביטומניות רק כאשר הם באמת יכולים להפיק משיטה זו את המקסימום, שהוא כאמור עולה בהרבה על שאר האלטרנטיבות הקיימות בשוק.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

שירותים נוספים

איטום באמצעות PVC

איטום בחומרים פוליאוריטנים

איטום באמצעות יריעות ביטומניות

איטום בחומרים אקרילים

איטום שלילי בהזרקות

איטום בחומרים צמנטיים